Weboldal címe
Weboldal alcíme

A tulajdonos vajon miért nem jó ingatlan értékesítő?

Teljesen érthető az ingatlantulajdonosok azon szándéka, hogy elzárkózik ingatlanközvetítő segítségétől, bevonásától. Ennek egyik oka az "ingatlanosokról" kialakult rossz sztereotípia, melynek sajnos van alapja. Másik oka pedig, hogy szeretné megspórolni az ingatlanos jutalékát, mely 200.000 Ft-tól a több millióig terjedhet az ingatlan értékének függvényében.

Én vallom, hogy bárki el tudja adni saját ingatlanát - a kérdés csupán annyi, hogy milyen áron, mennyi idő alatt és milyen idő ráfordítással (fáradozással, kényelmetlenséggel).

A 7 leggyakoribb hiba, melyet a tulajdonosok elkövetnek: 

  1. a leggyakoribb a rossz árazás: mit csinál a legtöbb laikus eladó? felmegy az ingatlan.com-ra és megnézi az ő lakásához/házához hasonló ingatlanok árait, aztán azok árára rátesz még 1-2 milliót és elkezdi hirdetni. Na most ezzel csupán az a hiba, hogy az eleve túlárazott árakat megfejelve egy hihetetlen árspirál alakul ki az ingatlanos portálokon, melyek természetesen nem hoznak érdeklődőt. Az idő telik, a tulajdonos vár, aztán szépen lassan elveszíti türelmét, leviszi az árat a reálisra, vagy akár az alá is. Konklúzió: heteket, hónapokat veszít és persze pénzt, ha fizet a hirdetésért.
  2. ha nincs időd, energiád fogadni a hívásokat, melyek hétvégén, vagy akár esti órákban is érkeznek kedvenc film sorozatod nézése közben, vagy munkaidőben, miközben a főnököd árgus szemekkel figyel, akkor eleve ne kezdj saját hirdetésbe. Sok esetben ha nem tudsz azonnal beszélni az érdeklődővel, akkor el is veszted az érdeklődését, megy tovább.
  3. sok idő kell a hirdetések folyamatos frissítésére, javítására, több portálra történő feltöltésére
  4. van tapasztalatod az érdeklődők szűrésére, akár telefonon keresztül, vagy mind a 100 érdeklődőt beengeded az otthonodba anélkül, hogy tudnál róla valamit? És ha rabló? Ha jó ember ismerő képességed van és felismered a komoly vevőt, a komolytalan ingatlan turistákat pedig kiszűröd, akkor jó helyzetben vagy.
  5. sokan sajnálják a pénzt a hirdetésekre, ezért csak ingyenes hirdetési módokat választanak, melyek hatékonysága közel nulla, vagy rossz helyen hirdetnek.
  6. rengetegszer tapasztaltam, hogy a tulajdonos nem tudja saját lakását rendesen bemutatni: lényegtelen dolgokról beszél, a pozitívumokról elfeledkezik, saját házát nem tudja, hogy miből épült - inkább árt, mint használ - ilyenkor jó egy szakember, aki minden infót átad korrekt módon az érdeklődőknek.
  7. és persze rengeteg türelem kell: a komolytalan, vagy buta kérdésekhez, az x-edik érdeklődő fogadásához, hogy a 10. embert ugyanolyan szívélyesen kezeld, mint az elsőt stb.